מה חשוב לבדוק לפני שמשקיעים בחברת סטארטאפ ?

עמוד השקעה בסטארטאפ

השקעות הון בעידן החדש

כל משקיע בעידן החדש נחשף לכמה בעיות שעליהן עליו להתגבר טרם יקבל החלטות.

עולם ההשקעות משתנה כל העת ויוצר למשקיעים לא מעט “כאבי ראש” וקשיים שעיקרן סובב סביב הקושי למצוא אלטרנטיבות השקעה מעניינות לכסף שלו. הריביות הנמוכות בעולם יוצרות קושי רב למצוא אפיקי השקעה טובים וכפי שזה נראה כבר עשור שלם – עידן הריביות הנמוכות לא עתיד להשתנות מהותית בטווח הזמן הנראה לעין. לפיכך, הדירות והנדל”ן המניב כנראה ימשיכו להוות חלופות השקעה יקרה ולא ממש מתגמלת, הבורסה תמשיך (בינתיים) להיות יקרה וכך גם כל יתר חלופות ההשקעה המוכרות האחרות.

לאחרונה, נפתח צוהר למשקיעים בחברות הזנק (סטארט-אפ) שעד לא מזמן היה סגור כמעט לחלוטין עבור משקיעים פרטיים משום שהגיוסים לחברות אלו התבצעו בדרכים אחרות כגון דרך קרנות הון סיכון. בתחילת שנת 2018 נכנסו לתוקף תקנות “רכז הצעה” אשר מסדירות את פעילותן של פלטפורמות השקעות המונים בישראל. 

רכזי ההצעה בפיקוחו של הרשות לניירות ערך בישראל, יציגו לציבור הרחב מיזמים וחברות המבקשות לגייס הון או חוב באמצעות פלטפורמות השקעות המונים. 

מה חשוב לבדוק לפני שמשקיעים בחברת סטארט-אפ ?

ל – Together צוות מנוסה, מקצועי והמוביל בתחומו אשר בוחר את החברות בקפידה. החברות שיבחרו נדרשו להציג: צוות מנוסה ובכיר, מוצר בעל עומק טכנולוגי משמעותי, בסיס משקיעים איתן והחשוב ביותר הוא שהן פועלות בשווקים גדולים ומשמעותיים.

עומק טכנולוגי – חברה שבה אין עומק טכנולוגי משמעותי המהווה חסם כניסה לשוק מצד מתחרים לא תשרוד כחברה רווחית לאורך זמן.

בסיס משקיעים איתן – רק חברה שבה יש פיזור רחב של משקיעים אשר הביעו אמון בחברה ובה לפחות משקיע מוביל משמעותי אחד “בעל שם” – יכולים להצביע על עתיד חיובי לחברה.

פעילות בשווקים גדולים ומשמעותיים – רק חברה אשר ממוקדת בשווקים גדולים ומשמעותיים אשר עתידים להכניס הון רב בעתיד עשויה להצביע על היתכנות כלכלית בהשקעה בחברת הזנק. לולא קיים צפי להכנסות גדולות בעתיד יתכן והשקעה בחברה כלל אינה מוצדקת.

תגיות: מה חשוב להשקעה בחברות הזנק, השקעות הון בעידן החדש, הצוות של טוגדר השקעות