כיצד נולד סטארטאפ מצליח?

חברת Together השקעות המונים - אתר לגיוס כספים באמצעות מימון המונים - טוגדר

 

חברות הזנק צצות כמו פטריות אחרי הגשם אך רבות מהן נעלמות כלעומת שבאו. הסיבות לכישלונות של חברות הזנק רבות ומגוונות ולרוב לא מדובר על רעיון גרוע אלה דווקא מסיבות שלא ניכרות לעין מיד עם הקמתו של המיזם.

אז יש לכם רעיון נפלא למיזם, הסביבה תומכת ומעודדת אתכם להפוך את הרעיון לכסף, אבל איך משפרים את סיכויי ההצלחה של המיזם ?

  1. ראשית יש לבחון אפשרות של רישום והגנה על הפטנט כדי למנוע במידת האפשר כניסת מתחרים. רישום פטנט הוא נושא מורכב שמצריך זמן ולא מעט כסף. בשל כך, לעיתים יש יזמים שנמנעים מכך ודי מהר מוצאים עצמם בתחרות עזה מצד מתחרים שהעתיקו את הרעיון שלהם.
  2. גיוס הון לצורך הקמת המיזם הוא נושא שיש לתת עליו את הדעת בשיתוף עם אנשי מקצוע וזאת משום שפה נכנסים היבטים רבים שלא בהכרח ניכרים לעין במועד הגיוס ולעיתים הסכום שגויס לא מספיק כדי להביא את המיזם לנקודה שלשמה גויס הכסף, העסק “נתקע”, מה שמביא לאובדן אמון של המשקיעים במיזם ויוצר אצלם תחושה שהעסק אינו מנוהל כשורה.
  3. מחלוקות שנוצרות בין היזמים עצמם הינן אחת הבעיות המרכזיות שגורמות לכישלון מיזמים. המחלוקות נעות סביב אינספור סיבות ואת כולן ניתן למנוע מראש אם מבצעים תיאום ציפיות מראש ומגבים אותם בהסכם מייסדים מקיף ואיכותי אשר מבהיר בין היתר מהן החובות של כל יזם כלפי החברה.
  4. מיזמים רבים כושלים בשל העובדה שהיזם / יזמים חושבים שהם יכולים לבצע אינסוף תפקידים על אף שאינם מוכשרים לכך. לא כל יזם צעיר יכול לשמש כמנכ”ל של חברה ולנהל אותה כמו שיעשה זאת מנכ”ל מקצועי ומנוסה. לא כל יזם עם רעיון נהדר יכול להפוך לאיש פיתוח מנוסה. שימוש באנשי מקצוע ויועצים יפתור בעיות מעין אלו.
  5. הרעיון יכול להיות מדהים אך האם השוק בשל לקבל אותו ? מה היקף המכירות הצפוי ? היכן צפוי להימכר המוצר ? מה גודלו של שוק היעד ? מיהם המתחרים העיקריים ? מהן היכולות של המתחרים? מה נדרש כדי למכור את המוצר בשווקים רחוקים (הסכמי שיווק בלבד או פריסה ולוגיסטיקה מורכבת) ? האם נדרשים אישורים מורכבים מהרגולטורים לצורך שיווק המוצר ? הבנה עמוקה וסקרי שוק מראש יכולים לתת תמונה די מדויקת לגבי היתכנות הקמת המיזם.

הקמת מיזם היא עיניין מורכב שמצריך לא מעט מחשבה ולא מעט יועצים מקצועיים ומנוסים אשר מוכוונים בדיוק לצורך מתן פתרונות לחברות הזנק. שימוש בהם הוא הכרחי ועל אף ששימוש בהם עשוי להיות די יקר – אין דרך להימנע מכך במיוחד אם זהו אחד המיזמים הראשונים שאליהם היזם נכנס.

תגיות: סטארטאפ מצליח, כיצד נולד סטארטאפ מצליח