השקעות בחברות חד קרן

חברת Together השקעות המונים - אתר לגיוס כספים באמצעות מימון המונים - טוגדר

ראשית נסביר את המונח “חברת חד קרן” ובכן, המונח “חדי קרן” בעולם ההשקעות מתייחס לחברות סטארט-אפ פרטיות ששווין עולה על מילארד דולר ועדיין נמצאות בבעלות של משקיעים פרטיים – לפני אקזיט או הנפקה ראשונית. בשל היותן נדירות כל כך  מרמז כינויין לבעל החיים הנדיר והאגדי חד קרן (ע”פ הערכות יש בעולם כיום כ-350-550 חברות חדי קרן בלבד! לשם השוואה, רק בארה”ב קיימות למעלה מ-6,000 חברות בורסאיות). כיצד ניתן להעריך שווי חברות כאלו אם עדיין נמצאות בבעלות פרטית? לפי שווי הגיוס בלבד ולא לפי הערכות של בעלי אינטרסים למיניהם!

כשמבקשים להשקיע בחברות חד קרן מבינים שמדובר בעינין לא פשוט כלל עבור המשקיע הפרטי הממוצע, שכן אין מדובר בחברה הנסחרת בבורסה (עדיין) ולכן לא ניתן לרכוש את מניותיה בלחיצת כפתור. דרכי ההשקעה בחברות מהסוג הזה היו עד כה שמורות בדרך כלל לבעלי הון רב המשקיעים דרך קרנות הון-סיכון.

חברת “טוגדר השקעות” אשר הוקמה בשנת 2018 צברה עד כה קהל משקיעים נאמן שהצטרף ל”מועדון האנג’לים” שלה והיא זוכה להצלחות וגיוסים מרשימים לחברות הייטק שהיא בוחרת בפינצטה, אחרי בדיקת פוטנציאל מעמיקה ומקצועית.  לאחרונה, הקימה החברה קרן השקעות פרטית ייחודית העונה בדיוק לצורך הזה ומתמחה בהשקעות בחדי קרן. הקרן כבר זוכה להצלחה רבה וזאת בעיקר משום שהיא ממוקדת ב-2 מישורים: בחירת החברות איכותיות בקרן והשני שמירה על סכומי גיוס הנגישים למשקיע הפרטי.

כאמור, במישור הראשון הנוגע לאיכות החברות החברות בקרן שמים דגש בחברת “טוגדר השקעות” על כך שהקרן תכלול בין 3 ל-5 חברות, שכל אחת מהן מוערכת בשווי של מעל למיליארד דולר. כל חברה מהחברות שנבחרו חזקה, יציבה ובעלת פוטנציאל הצלחה משמעותי – וכולן נבחרות על ידי ועדת השקעות המורכבת מבכירי תעשיית ההשקעות וההייטק בישראל.

במישור השני – הנגשת סכומי הגיוס והתאמתן לכיס של המשקיע הפרטי הרי שהחברה הבינה את הצורך הברור ומכאן קבעה כי רף הכניסה המינימלי לקרן יעמוד על 30,000 דולרים בלבד.

בחברת “טוגדר השקעות” הבינו בין היתר גם הצורך של משקיעיה במימוש מהיר ככל האפשר ולכן משקיעה “טוגדר” בחברות אשר מתכוונות להגיע להנפקה או אקזיט בזמן סביר וקצר ככל האפשר.

אין ספק כי שילוב רכיב כמו קרן: “Together Unicorns Fund” בתיק ההשקעות יכול להעניק שיפור משמעותי בביצועי התיק ובמקביל להקטין את המאבק המנטאלי היום יומי, המצריך עצבי ברזל, הכרוך בהשקעה בבורסה המציגה למשקיע שיערוך יום יומי וגורמת למשקיע לא מעט עוגמת נפש בימי הקורונה. דווקא בהשקעות בקרן מהסוג הזה, בה לא רואים מידי היום את תוצאות ההשקעה לא נוטים להתפתות ולעשות טעויות כמו מכירה בזמן הכי לא נכון.

 

תגיות: Together Unicorns Fund, קרן השקעות פרטית ייחודית בחדי קרן, השקעות בחברות חד קרן, גיוון השקעות בתיק, השקעות אלטרנטיביות, טוגדר השקעות