השקעות בזמן הקורונה

חברת Together השקעות המונים - אתר לגיוס כספים באמצעות מימון המונים - טוגדר

למעשה, הכותרת של מאמר זה מעוותת את המציאות וחוטאת לאמת כי השקעות צריכות להתאים לכל זמן, עם ובלי קשר לתקופה כזו או אחרת. אבל בכל זאת ניתן בהחלט לראות שיש השקעות שמאוד מאוד מתאימות לרוח התקופה (על אף שעבודה על מיזמים אלו נעשתה שנים קודם לתקופת הקורונה). במאמר זה אנסה לפרט על שני מיזמים מדהימים, פורצי דרך, אשר בשלו עוד טרם לתקופת הקורונה וכעת רק מתחדדת ההבנה הגדולה בנחיצותם.

המיזם הראשון שבו ארצה לגעת הינו של חברת Derma Detect. מדובר באחת מהחברות שעונות בדיוק על צורכי העולם הרפואי המתפתח. על פי החזון של חברת Derma Detect, כבר היום לא חייבים להמתין זמן רב לרופא מומחה כדי לזהות ממה בדיוק אנו או הקרובים לנו סובלים, ומהו הטיפול המתאים ביותר – פשוט, כי הזיהוי והאבחון זמינים לנו בכף היד !

מי מאיתנו לא ראה או שמע בתקשורת על אנשים שמתים מפחד, פשוטו כמשמעו ! אנשים שסובלים מבעיה רפואית כלשהי אך מתוך החשש להדבק בקורונה נרתעים להליכה למרכזים הרפואיים וכשמדובר בבעיה קריטית כאינה מקבלת טיפול הולם בזמן הסכנה ברורה.

חברת Derma Detect פיתחה מיזם מדהים ופורץ דרך בו ניתן לקבל מענה על בעיות רפואיות דרך אפליקציה יעודית. הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה החברה מבוססת על בינה מלאכותית (AI) וביכולתה לזהות מחלות עור בדיוק מקסימלי, באמצעות תמונה המצולמת במכשיר החכם שבכף ידכם. הטכנולוגיה בבסיס הפיתוח, משלבת באופן מתוחכם בין מערכת הסקת מסקנות דרמטולוגית לבין מערכות לניתוח תמונה ובכך מאפשרת זיהוי מדויק של מחלות עור.

היתרונות של זיהוי מרחוק מדהימות: היא חוסכת לקופ”ח זמן וכסף, מקצרת תורים למטופל (שמקבל מענה מיידי ולא נאלץ להמתין שבועות ארוכים כדי לקבל תור), מניעת חשיפת המטופל לזיהומים ובקיצור… ייעול כל ההליך הרפואי !

נכון שזה נשמע כאילו המיזם הוקם בדיוק לצורך המודדות עם מצבים מסוימים לתקופת הקורונה אך המצב ממש לא כזה. חברת Derma Detect כבר סיימה בהצלחה פיילוט עם מכבי שירותי בריאות – אחת מקופות החולים המובילות בישראל. הפיילוט היה פתוח לחלק קטן ממבוטחי מכבי, אך לאחר עמידה בכל היעדים וסיום מוצלח של הפיילוט, עברה החברה לשרת את כל מבוטחי מכבי (אפליקציית ״מכבי רופא עור״ זמינה להורדה בחנויות האפליקציות בסמארטפון). גם שירותי בריאות כללית, הקופה הגדולה בישראל, נמצאת בימים אלו בתהליך חתימת הסכם  שיתוף פעולה עם Derma Detect, שעל פיו הטכנולוגיה של החברה תשולב באפליקציית “כללית שירותי בריאות”.

בנוסף לכל אלו, חתמה Derma Detect על הסכם השקעה שיתוף פעולה עם חברת Medison – אחת החברות הגדולות בעולם המספקת שירותים לחברות ביוטק גלובליות בישראל, קנדה ומזרח אירופה. במסגרת ההסכם, Medison תשקיע ב-Derma Detect, תריץ פיילוט במשך שנה בסגמנט חדש הקשור לתופעות רעילות עורית הנגרמות כתוצאה מנטילת תרופות אונקולוגיות ואף תפיץ את הטכנולוגיה בסגמנט זה (בכפוף לתוצאות הפיילוט(.

בימים אלה עובדת החברה על השלב הבא: קבלת אישורים רגולטוריים CE ו-FDA עבור מערכת דור 1 ותחילת שיווקה מחוץ לישראל.

המיזם השני העונה בדיוק לצרכי רוח התקופה המורכבת הזו הינו של חברת  CardiacSense.

חברת  CardiacSense פיתחה שעון חכם שמסוגל לנטר פעילות לבבית באופן שוטף, לזהות הפרעות קצב שגורמות למצב של דום לב ושבץ מוחי, ואף לבצע מדידה פשוטה ושוטפת של לחץ הדם – ללא מכשור נוסף. יתרונות המוצר עולים על כל דימיון:

  • מספק ניטור איכותי, רציף ומדויק ברמה הזהה למכשור בית חולים.
  •  מאפשר טיפול באירוע לבבי עוד בתחילתו.
  • מסייע במניעה של אירועי דום לב ושבץ מוחי.
  • מבצע מדידה רציפה שאינה מוגבלת בזמן (בניגוד לאלטרנטיבות הקיימות כיום).
  • נוח ונגיש לכל אדם ולכל מקום – אינו כולל כל מכשור או רכיב פרט לשעון עצמו.
  • אינו פולשני כולל סנסור EKG ייחודי לצורך זיהוי כפול של הפרעת הקצב.
  • יכול למדוד גם קצב נשימה על שורש כף היד – פתרון למיליוני חולי נשימתיים כרוניים.
  • תוצאות מעולות בזיהוי פרפור עליות – פי 10 מכל מערכת מוכרת בעולם.

 

 CardiacSense הינה החברה היחידה בעולם שיכולה לזהות פרפור עליות ברמה המתבקשת על ידי ה-FDA. לאחרונה הסתיים הניסוי השני והאחרון לזיהוי פרפור עליות ותוצאותיו היו מעולות וטובות ביותר מפי 10 מכל מערכת אחרת המוכרת כיום בעולם. תוצאות הניסוי יוגשו בקרוב לאישור ה-FDA האמריקאי וה-CE האירופאי.

טוגדר השקעות מציעה למשקיעיה לקחת חלק במיזמים מדהימים הן בהיקפים גדולים והן בהיקפים קטנים אשר מתאימים לכל כיס ובמיוחד בעת הזו שבה מטבע הדברים החשש שולט בכולנו. ישנן השקעות רבות בחברות שמגייסות הון בסכומים התחלתיים של כ-1,000 ₪. כן, זה נשמע הזוי משום שאפשרות כזאת לא היתה קיימת עד לשנת 2018, אבל משנה זו העניקה המדינה לגופים בודדים בישראל את האפשרות לגייס הון לחברות בשיטה של גיוס המונים (או כמו שרבים מכירים זאת “רכז הצעה”).

היתרונות הגדולים הטמונים בהשקעות קטנות בתקופה זו רבות: המשקיע לא “לחוץ” על ההון ולכן סביר להניח שלא יפעל עד אשר ימצה את פוטנציאל העסקה באקזיט או בדרך אחרת. באופן כללי, כשמשקיע לא משקיע הון גדול מידי מעסקה – לא פועלים עליו לחצים פסיכולוגיים גדולים מידי והוא יכול “לישון טוב בלילה” עם ההשקעה שביצע. יתרון נוסף טמון בעצם היכולת לבצע פיזור רחב (מה שלא קיים אם אותו משקיע היה מוגבל להשקעה בהיקף גדול בלבד והיה נאלץ להשקיע בחברה אחת בלבד – ואם השקעתו הבודדת תכשל הונו עלול לרדת לטימיון). ישנם כמובן יתרונות נוספים שבהם לא נגע כאן.

לסיכום, גם בשיא תקופת הקורונה המאתגרת ניתן למצוא השקעות מאוד מענינות שבהן פוטנציאל רב. כמו כן, יש היגיון כלכלי גדול בביצוע פיזור רחב של השקעות ואין ספק שדווקא תקופה זו טומנת בחובה לא מעט מציאות של ממש להפוך הון זעום להון משמעותי.

 

 

 

תגיות: השקעות בתקופת הקורונה, השקעות במיזמים פורצי דרך, מימון המונים, טוגדר השקעות