השקעות אלטרנטיביות 2021

חברת Together השקעות המונים - אתר לגיוס כספים באמצעות מימון המונים - טוגדר

עולם ההשקעות עובר תהליך אבולוציוני מתמיד אבל בשנים האחרונות קצב השינויים הפך מהיר ביותר. העולם משתנה לנו ממול העיניים ממש כל יום. החדשות ששמענו בבוקר אינן רלוונטיות בצהריים ואם פיספסנו את חדשות הצהריים הרי שבערב נקבל חדשות אחרות לגמרי וכולן נוגעות בשווקי ההון וביתר ההשקעות שלנו, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף.  אם נביט שנה-שנתיים אחורה וננסה לנתח מה העולם עבר בפרק זמן קצר זה נראה שאין תחום כמעט שלא עבר שינויים חסרי תקדים. חלק מהשינויים נולדו כתוצאה ממשבר הקורונה, חלק אחר רק הואצו בגלל או בזכות משבר הקורונה, חלקים אחרים נוצרו בעקבות שינויים גיאופוליטיים / ביטחוניים – אבל כולם עברו שינויים. מי זוכר שעד לפני שנתיים עוד היינו יכולים לבקר בסניף הבנק שלנו באופן ספונטני? לקבוע ישיבות רבות משתתפים במשרד? לקפוץ למסעדה בלי לחשוב פעמיים? לבלות? לטוס לחו”ל? ועוד…

כשנוצרים שינויים בקצב כל כך מהיר ההשפעות על שווקי ההון ויתר ההשקעות שלנו הן מהותיות ועלינו להתאים את עצמנו למצב החדש באותה מהירות. אין ספק, כולנו רוצים ליצר תשואה גבוהה ככל האפשר ומאידך כולנו מבנים שהשקעה בתחומים מסוימים באופן ספציפי עלולים להגדיל עבורנו את הסיכון והדרך הנכונה היא לשלב בין מכשירי השקעה סולידיים למכשירי השקעה בעלי סיכון מוגבר אך כאלו שיכולים להזניק את תשואות תיק ההשקעות שלנו. ידוע שמכשירים פיננסיים אלטרנטיביים מפזרים את הסיכונים בתיק ההשקעות ומאפשרים להשקיע בתחומים שהיו פתוחים בעבר רק למשקיעים גדולים ומקצועיים ולרוב הם בעלי פוטנציאל תשואה גבוה יותר מכפי שניתן למצוא בשוק ההון.

אם פעם תיק ההשקעות הממוצע היה מורכב בעיקר מפיקדונות, ממזומן וממט”ח הרי שעם השנים החל הציבור לגלות אפיקי השקעה חדשים שמהם ניתן להניב תשואה, כגון השקעה במניות, איגרות חוב, ונדל”ן ולאחר מכן קופות גמל, תעודות סל, קרנות סל  בשלב מאוחר יותר נחשף הציבור להשקעות עתירות סיכון וממנופות כגון: חוזים עתידיים על מדדים וסחורות (מתכות, נפט, סוכר, סויה, קפה וכו’) הרי שבשנים האחרונות הולכת וגדלה הפופולריות של השקעה במכשירים פיננסיים אלטרנטיביים, הכוללים, למשל, קרנות השקעה בנדל”ן, קרנות גידור, קרנות השקעה פרטיות, קרנות הלוואות P2P ועוד. על רקע התחרות הגבוהה וריבוי המכשירים בתחום, ניתן כיום להיחשף להשקעות אלטרנטיביות בסכומים נמוכים מבעבר. עובדה זו הנגישה אפיק זה בפני קהל רחב יותר ואפשרה ליותר משקיעים ליהנות מהיתרונות של מכשירי השקעה אלו. 

כמו שניתן להבין אין הגדרה מדויקת ל”השקעות אלטרנטיביות” שכן כל השקעה שאינה מסורתית יכולה להיחשב כהשקעה אלטרנטיבית. בכל תחום השקעה יש סיכון ! מי שיספר לכם אחרת הוא במקרה הטוב תמים ולא ממש מבין  ובמקרה הרע נוכל. בעבר נהגו לחשוב שהשקעות בנדל”ן אינן מסוכנות. מיותר להזכיר שזאת שטות גמורה והעולם כולו נכח להבין בשנת 2008 שגם נדל”ן יכול להתרסק. יעידו על כך אלפי ישראלים (ועוד כמה מיליונים ברחבי העולם) שהשקיעו בנדל”ן בארה”ב ובמזרח אירופה.

כשמבינים שבכל השקעה ישנו סיכון אפשר להתחיל לבחון השקעות אלטרנטיביות. במאמר זה נדליק זרקור על השקעות ישירות בחברות הזנק (“סטרטאפים”), שהן בגדר מוצר חדש עבור הציבור הרחב והיו נחלתם של משקיעים מקצועיים בלבד עד שנת 2018.

לא כולם יודעים שהיום קיימת אפשרות השקעה בחברות סטרט-אפ עוד הרבה לפני שהן מגיעות לבורסה. נכון, בעבר הלא רחוק משקיעים “רגילים” לא היו יכולים לחשוב אפילו על השקעה באפיקים כאלו וההשקעות מהסוג הזה היו שמורות לקרנות הון סיכון, אבל בעקבות שינויים חקיקתיים ורגולטוריים שחלו בשנים הארונות ניתן להשקיע היום גם בחברות הזנק בעודן צעירות, כשפוטנציאל הרווח הגלום בהם עדיין עצום. ואם כבר המוצר הזה זמין ויש גופים שמתמחים בהשקעות בחברות הזנק ניתן אפילו להשקיע בכמה מהן ולפזר סיכונים. ניהול הכסף הוא חכם, מרובה ביתרונות ומאפשר פוטנציאל רווח עצום לצד פיזור סיכונים מושכל. אולי בשל כך אנו כבר רואים כי בשנים אחרונות זהו תחום ההשקעה הצומח ביותר בעולם.

כן, אנחנו מכונים הסטארט-אפ ניישן ! אבל שיקום מי שהשקיע בוייז או במובילאיי … אף אחד מהציבור הרחב לא קם משום שההשקעה בחברות אלו היו סגורות עבור הציבור הרחב. אבל מעתה ההמון שעד כה נחסם מהשקעות בחברות הזנק לוקח את מושכות הכלכלה לידיים ומשקיעים קטנים מכל העולם לוקחים חלק במהפכה  ומי שיעשה זאת בפיזור סיכונים רחב גם עשוי להרוויח מכך לא מעט.

יתרונות השקעות בחברות הזנק באמצעות “טוגדר השקעות”:

  • אפשרות לפיזור רחב
  • אפשרויות השקעה חדשות באחזקה ישירה בחברות בשווי נמוך ובעלות פוטנציאל צמיחה גבוה – אפשרויות לרווח גבוה
  • תנאי עסקה שקופים וידועים מראש 
  • אפס עמלות
  • עדכונים קבועים וחלוקת דיבידנד
  • אפשרות להנפקת החברות בעתיד באחת הבורסות
  • ערך מוסף רב הנובע כתוצאה מהשקעה בטכנולוגיות חדשניות (סיוע לחברות שמפתחות תרופות חדשות, ציוד רפואי חדשני) המסייעות ליצור עולם טוב יותר.

 

אין בכלל ספק שהעולם עובר אט אט לגיוס הון באמצעות חברות כדוגמת טוגדר השקעות, שההשקעה דרכן הופכת לכדאית ביותר. ככל שהרישום של חברות בבורסה והגיוס של ההון דרך הבורסה ימשיך להיות יקר ומסורבל כך ימשיכו לפרוח חברות המגייסון הון תמורת מניות בחברות ההזנק והציבור ירוויח מכך בגדול משום שהוא יוכל לרכוש מניות בחברות מעולות עוד כשווין נמוך.

תגיות: השקעות אלטרנטיביות, טוגדר השקעות