השקעות אלטרנטיביות

חברת Together השקעות המונים - אתר לגיוס כספים באמצעות מימון המונים - טוגדר

השקעות אלטרנטיביות הוא מונח כללי מאוד, חסר הגדרה מדויקת, שכן כל השקעה שאינה מסורתית יכולה להחשב כהשקעה אלטרנטיבית. בשנים האחרונות הולכת וגדלה הפופולריות של השקעה במכשירים פיננסיים אלטרנטיביים, הכוללים, למשל, קרנות השקעה בנדל”ן, קרנות גידור, קרנות השקעה פרטיות, קרנות הלוואות P2P ועוד. על רקע התחרות הגבוהה וריבוי המכשירים בתחום, ניתן כיום להיחשף להשקעות אלטרנטיביות בסכומים נמוכים מבעבר. עובדה זו הנגישה אפיק זה בפני קהל רחב יותר ואפשרה ליותר משקיעים ליהנות מהיתרונות של מכשירי השקעה אלו. 

כשמבינים שבכל השקעה ישנו סיכון אפשר להתחיל לבחון השקעות אלטרנטיביות. במאמר זה נדליק זרקור על השקעות המונים, שהן בגדר מוצר חדש עבור הציבור הרחב והיו נחלתם של משקיעים מקצועיים בלבד עד שנת 2018.

תחום השקעות ההמונים נותן מענה לצורכי המשקיעים בעזרת מתן אפשרות פשוטה וזמינה לפיזור סיכונים. ניהול הכסף הוא חכם, מרובה ביתרונות ומאפשר פוטנציאל רווח עצום לצד פיזור סיכונים מושכל. אולי בשל כך אנו כבר רואים כי בשנים אחרונות זהו תחום ההשקעה הצומח ביותר בעולם.

כן, אנחנו מכונים הסטארט-אפ ניישן ! אבל שיקום מי שהשקיע בוייז או במובילאיי … אף אחד מהציבור הרחב לא קם משום שההשקעה בחברות אלו היו סגורות עבור הציבור הרחב. באחת מכתבות סיכום העשור בכלכליסט נכתב:

סיכום עשור: אקזיטים של 70 מיליארד דולר בהייטק הישראלי

לפי דו”ח האקזיטים של PwC ישראל, בעשור החולף בוצעו 587 עסקאות רכישה של חברות הייטק ישראליות. 2019 היתה השנה השלישית בטיבה מבחינת שווי האקזיטים – 9.9 מיליארד דולר

כן, קראתם נכון, 587 עסקאות !!! 70 מילארד דולר !!! נכון, על רובם הציבור כלל לא שמע אבל העסקאות נעשות – ובקצב הולך וגדל. העינין הוא כאמור שהציבור הרחב לא היה חשוף להשקיע במיזמים אלו עד כה, אבל מעתה ההמון שעד כה נחסם מהשקעות בחברות הזנק לוקח את מושכות הכלכלה לידיים ומשקיעים קטנים מכל העולם לוקחים חלק במהפכה  ומי שיעשה זאת בפיזור סיכונים רחב גם עשוי להרוויח מכך לא מעט.

יתרונות השקעות המונים:

  • אפשרות לפיזור רחב
  • אפשרויות השקעה חדשות באחזקה ישירה בחברות בשווי נמוך ובעלות פוטנציאל צמיחה גבוה – אפשרויות לרווח גבוה
  • תנאי עסקה שקופים וידועים מראש 
  • אפס עמלות
  • עדכונים קבועים וחלוקת דיבידנד
  • אפשרות להנפקת החברות בעתיד באחת הבורסות
  • ערך מוסף רב הנובע כתוצאה מהשקעה בטכנולוגיות חדשניות (סיוע לחברות שמפתחות תרופות חדשות, ציוד רפואי חדשני) המסייעות ליצור עולם טוב יותר.

 

חשוב לציין, לא כל השקעה תניב אקזיט מהדהד וכדאי לברור היטב את ההשקעות אליהן נכנסים. כדאי לעשות זאת באמצעות חברה בעלת ההון האנושי הטוב ביותר, כזאת שיודעת לברור עבורך כמשקיע את מיטב ההשקעות. כדאי להבין את העומק הטכנולוגי של החברות שבהן משקיעים, את הצוות המוביל ואת גודל השוק שאליה נכנסת החברה ורק אז לשקול השקעה.

 

אין בכלל ספק שהעולם עובר אט אט לגיוס הון באמצעות חברות מימון המונים כדוגמת טוגדר השקעות, שההשקעה דרכן הופכת לכדאית ביותר. ככל שהרישום של חברות בבורסה והגיוס של ההון דרך הבורסה ימשיך להיות יקר ומסורבל כך ימשיכו לפרוח חברות מימון ההמונים והציבור ירוויח מכך בגדול משום שהוא יוכל לרכוש מניות בחברות מעולות עוד כשווין נמוך.

 

 

 

 

 

 

תגיות: השקעה במיזמים ופיתוחים חדשניים, פיתוחים ומיזמים ישראליים, תעשיית ההייטק הישראלית, להשקיע באקזיט הבא, אקזיט, סטארט אפ ניישן, סטראט אפ ניישן, השקעה במיזמים, טוגדר השקעות המונים, חברות סטארט אפ, השקעות אלטרנטיביות, עולם ההשקעות, מימון המונים, טוגדר השקעות, פיזור השקעות