השקעות אלטרנטיביות בישראל

חברת Together השקעות המונים - אתר לגיוס כספים באמצעות מימון המונים - טוגדר

התקופה האחרונה הביאה איתה משבר שיש שיאמרו שעוד לא נראה כמותו. העולם עוד לומד (תוך כדי תנועה) את השלכותיו הרבות ומגלה בכל יום מחדש היבטים שלא חשב שיתכן ויהיו. החל הגבלות אינסופיות על אזרחים ועד לסגר לאוכלוסיות גדולות. הכל אפשרי והכל למטרה אחת – הקטנת קצב הידבקות האוכלוסיה בנגיף קורונה.

ברבעונים האחרונים זכה העולם להכיר את חיסוני נגיף הקורונה ומאז נעים כל מנהיגי העולם במרוץ אינסופי אחרי הבאת החיסונים לאזרחיהם במטרה להקטין תחלואה ככל האפשר ובכך לצמצם את הפגיעה הכלכלית שגם ככה נראית כקשה מאוד. כן, זה אולי לא נעים להגיד אבל הנגיף החדש-ישן הזה הוא נגיף כלכלי לא פחות מאשר נגיף בריאותי. ככזה הוא מביא את כולנו, מאחרון האזרחים ועל לגדולי המנהיגים, לחשיבה על מגוון רחב של היבטים.

רבים אומרים שהנגיף לא מרתיע אותם כמו ההשלכות הכלכליות שהוא מביא עימו. ירידה משמעותית בשווין של קרנות הפנסיה/ החסכונות (השפעה ישירה ומיידית וכמעט הרסנית לאלו המתקרבים לגיל פרישה), העליה באבטלה עקב קריסת המוני בתי עסק והעדר מקורות ההכנסה חלופיים ועוד הרבה מחשבות הרצות לכיוונים שונים העוסקות בעיקר בניסיון להבין כמה זמן עתיד להמשך המשבר הזה, כמה “גלים” עוד יהיו? האם חלילה נשוב למדיניות של סגרים עקב אפקטיביות נמוכה של החיסונים?  ומי יהיו ה”קורבנות” הבאים של המשבר.

אחת הדרכים להשקיע באופן הנכון, כזה שימור על חסינות תיק ההשקעות שלנו גם בעיתות משבר היא פיזור רחב של הסיכונים. את זה כל בר דעת יודע. אבל איך בכל זאת לגוון את תיק ההשקעות כך שיביא עימו פיצוי גם כשהבורסות קורסות ? ובכן, השקעה במיזמים רבים שטרם הגיעו לבורסות היא דרך מצוינת לעשות זאת. בחברת Together השקעות – ניתן למצוא מיזמים רבים ומצוינים אשר מהווים פריצות דרך טכנולוגיות בתחומים שונים. אנו מדינת סטארט אפ ! תמיד נהגו לכנות אותנו הסטארט-אפ ניישן ! אבל שיקום מי שהשקיע בוייז או במובילאיי … אף אחד מהציבור הרחב לא קם משום שההשקעה בחברות אלו היו סגורות עבור הציבור הרחב. באחת מכתבות סיכום העשור בכלכליסט נכתב:

סיכום עשור: אקזיטים של 70 מיליארד דולר בהייטק הישראלי

לפי דו”ח האקזיטים של PwC ישראל, בעשור החולף בוצעו 587 עסקאות רכישה של חברות הייטק ישראליות. 2019 היתה השנה השלישית בטיבה מבחינת שווי האקזיטים – 9.9 מיליארד דולר

כן, קראתם נכון, 587 עסקאות !!! 70 מילארד דולר !!! נכון, על רובם הציבור כלל לא שמע אבל העסקאות נעשות – ובקצב הולך וגדל. העינין הוא כאמור שהציבור הרחב לא היה חשוף להשקיע במיזמים אלו עד כה, אבל מעתה ההמון שעד כה נחסם מהשקעות בחברות הזנק לוקח את מושכות הכלכלה לידיים ומשקיעים קטנים מכל העולם לוקחים חלק במהפכה  ומי שיעשה זאת בפיזור סיכונים רחב גם עשוי להרוויח מכך לא מעט.

אנו מאלו שסבורים כי בעת שאנו עדים לעליה באינפלציה עקב עליית מחירים עיקבית של סחורות, שרותים ועוד… מוטב יהיה אם כולנו נשקול להשקיע בתבונה ע”מ שכספינו לא “ירדם” בעו”ש ויעניק לנו אפס אחוזי תשואה. 

תגיות: השקעות אלטרנטיביות בישראל, נגיף הקורונה, טוגדר השקעות