השקעה בסטארט-אפים והשקעות המונים

חברת Together השקעות המונים - אתר לגיוס כספים באמצעות מימון המונים - טוגדר

תעשיית הסטארט-אפ הישראלית ידועה בעולם כולו בזכות החדשנות, הרוח היזמית, המוחות המבריקים ועוד הרבה תכונות חיוביות שיש לנו הישראלים. כבר אמרנו Start up Nation ?…

מפעם לפעם אנו נחשפים לעוד כותרת על חברת סטארט-אפ שעושה אקזיט מרשים ונמכרת במאות מיליוני דולרים או אפילו במיליארדי דולרים. המחשבה הטבעית שצצה ועולה לנו בראש במקרים כאלו היא מדוע לא השקענו בסטארט אפ הזה?

ובכן, התשובה ברוב המקרים היא שפשוט לא היו לרובנו הכלים והדרך להשקיע.

רק בתחילת 2018 נכנסו לתוקף תקנות להשקעות ההמונים (תקנות: “רכז הצעה”) שהובילה הרשות לניירות ערך. ושאושרו על ידי וועדת הכספים של הכנסת.

עד לאישור התקנות להשקעות המונים גיוס השקעות בתמורה לניירות ערך בחברה המגייסת מעל ל-35 אנשים חייב בין היתר פרסום תשקיף וחובת דיווח שוטף לאחר גיוס ההון.

מטרת התקנות השקעות ההמונים,היא להקל על עסקים קטנים ובינוניים כדוגמת סטארט-אפים ומיזמים שונים, לגייס הון ביתר קלות וללא צורך בהוצאת משאבים יקרים של זמן וכסף, כפי שהיה עד היום בחברות שגייסו השקעות מלמעלה מ- 35 משקיעים. 

מחקרים מעריכים שבתוך זמן קצר, עיקר גיוסי ההשקעות למיזמים וחברות קטנות ובינוניות , יהיה באמצעות פלטפורמות השקעות המונים.

חברת “Together ” הינה פלטפורמה חדשנית להשקעות המונים מבוססת הון וחוב.ל”Together” רישיון לשמש כ“רכז הצעה” מהרשות לניירות ערך בישראל החל מחודש יולי 2018.

הפתרון החדשני בהשקעה דרך Together?

ב Together מבינים היטב שרובנו לא מגיעים מעולם השקעות הון סיכון ולכן החליטה Together כמדיניות, לתת במה לחברות שכבר הוכיחו היתכנות טכנולוגית ואף גייסו כבר הון מגורם משמעותי אשר בחן את ההשקעה לעומק, מצא בה פוטנציאל כלכלי/מסחרי גבוה והזרים לחברה הון משמעותי מתוך הבנה והכרה בכך שהשקעה בחברה היא צעד מושכל.

בנוסף גייסה Together שורה של מומחים מהשורה הראשונה של תעשית ההייטק, ההשקעות והפיננסים בישראל, אשר יסייעו לאתר ולהביא את החברות האיכותיות ביותר וזאת כדי לצמצם למינימום את סיכוני המשקיעים.

מה מקבל מי שמשקיע במיזמים?

ובכן, אם בעבר גיוס המונים / מימון המונים היה בעיקר סוג של תרומה שבמקרה הטוב היה מזכה את התורם בהבטחה לקבלת המוצר המוגמר, הרי שב Together ההשקעה היא השקעה אשר הופכת את המשקיע במיזם לשותף לכל דבר ועניין. במילים אחרות ההשקעה דרך Together תעניק למשקיע מניות בחברה שבה הוא השקיע, מה שעתיד להפוך אותו לחלק בהצלחת החברה בעתיד ואולי אף להיות שותף באקזיט הבא של ישראל.