הקטנת סיכונים בהשקעות ע"י פיזור השקעות

חברת Together השקעות המונים - אתר לגיוס כספים באמצעות מימון המונים - טוגדר

כמו בכל כלי ההשקעות האחרים והמוכרים יותר, גם כאשר מדובר בהשקעות באפיקי מימון המונים הוני – הדרך להפחתת הסיכונים נעוצה בפיזור סיכונים על פני כמה חברות שונות ורצוי גם על פני כמה תחומים שונים (יצירת תמהיל המשלב בין השקעות נדל”ן לבין חברות סטארט-אפ).

אם בעבר אמרו לנו שבכדי להצליח בהשקעות עלינו לפזר סיכונים ע”פ מגוון רחב של אפיקי השקעה (תעודות סל, קרנות  נאמנות וכו’) – נכון הדבר גם כאשר מדובר כשמשקיעים באפיקי המימון המונים.

תחום השקעות ההמונים נותן מענה לצורכי המשקיעים בעזרת מתן אפשרות פשוטה וזמינה לפיזור סיכונים. ניהול הכסף הוא חכם, מרובה ביתרונות ומאפשר פוטנציאל רווח לצד פיזור סיכונים מושכל. אולי בשל כך אנו כבר רואים כי בשנים אחרונות נרשם אימוץ של התחום על ידי קהילת המשקיעים וניתן לומר כי כבר היום תחום השקעות ההמונים עוקף את קרנות ההון סיכון מבחינת היקפי ההשקעה. בישראל, התחום אושר ע”י הרשות לנירות ערך רק בשנת 2018 ונמצא יחסית רק בתחילת דרכו אך כדרכנו בכל, ככל הנראה בעתיד הקרוב יצמח התחום במהרה וידביק פערים ביחס ליתר מדינות העולם המערבי. במיוחד נכון הדבר בישראל, הסטארט-אפ ניישן ! מי שמטייל בעולם יודע כמה אנו מוערכים בזכות הטכנולוגיה הישראלית. היום לא צריך להיות משקיע מתוחכם כדי להבין זאת, כל נהג מונית כבר יודע שהוייז שמנווט אותו ברכב ישראלי והמובילאיי ששומר עליו ישראלי והמסקנה היא ברורה, ההמון שעד כה נחסם מהשקעות בחברות הזנק לוקח את מושכות הכלכלה לידיים ומשקיעים קטנים מכל העולם לוקחים חלק במהפכה  ומי שיעשה זאת בפיזור סיכונים רחב גם עשוי להרוויח מכך לא מעט.

יתרונות השקעות המונים:

  • אפשרות לפיזור רחב
  • אפשרויות השקעה חדשות באחזקה ישירה בחברות בשווי נמוך ובעלות פוטנציאל צמיחה גבוה – אפשרויות לרווח גבוה
  • תנאי עסקה שקופים וידועים מראש 
  • אפס עמלות
  • עדכונים קבועים וחלוקת דיבידנד
  • אפשרות להנפקת החברות בעתיד באחת הבורסות
  • ערך מוסף רב הנובע כתוצאה מהשקעה בטכנולוגיות חדשניות (סיוע לחברות שמפתחות תרופות חדשות, ציוד רפואי חדשני) המסייעות ליצור עולם טוב יותר.

 

אין בכלל ספק שהעולם עובר אט אט לגיוס הון באמצעות חברות מימון המונים כדוגמת טוגדר השקעות, שההשקעה דרכן הופכת לכדאית ביותר. ככל שהרישום של חברות בבורסה והגיוס של ההון דרך הבורסה ימשיך להיות יקר ומסורבל כך ימשיכו לפרוח חברות מימון ההמונים.

תגיות: פיזור השקעות, הקטנת סיכונים בהשקעות