השקעה ביזמים

חברת Together השקעות המונים - אתר לגיוס כספים באמצעות מימון המונים - טוגדר

רבים מהמשקיעים בישראל עדיין לא הבינו שכאשר הם משקיעים במיזם הם לא משקיעים רק ברעיון נפלא אלא ביזמים עצמם. הצוות שהקים את המיזם יכול להפוך מיזם בינוני למצליח או להבדיל, להיכשל במיזם עם רעיון מדהים. כשמשקיעים מחפשים במי להשקיע, הרעיון הוא חשוב, אבל אף משקיע לא יסכן את כספו על רעיון טוב ככל שיהיה אם הוא לא יאמין ביזמים.

חשוב להבין שמשקיעים מסתכלים על המון הזדמנויות השקעה וצריכים להחליט מהר מאוד אם ולמי להגיד כן או לא. כל משקיע מסתכל על שלושה פרמטרים עיקריים:

על השוק, על המוצר ועל הצוות. בתחום של השוק הוא ינתח את השוק והפוטנציאל שלו. לעניין המוצר הוא ישאל אם הוא חדשני, מוגן פטנט, עד כמה קשה להיכנס ולחדש עם המוצר הזה (מה עומקו של החפיר ששומר על המוצר כיחיד מסוגו?) ולמה למיזם יש את ההזדמנות דווקא כן לעשות את זה. בעניין הצוות, המשקיע ישאל האם ליזם יש את הניסיון הרלוונטי, מה ההרכב של הצוות? האם הוא הוקם לצורך המיזם או שיש לו היסטוריה של עבודה משותפת? שהרי בסופו של דבר המשקיע רוצה למזער סיכונים ולצמצם את אי הוודאות.

חשוב מאוד להבין שכיום קיים מצב מאוד מאוד ייחודי בעולם ההשקעות. יש עודף כסף! נשמע מוזר אבל ככה זה בפועל. לרבים מאיתנו ישנם חסכונות של עשרות ולפעמים של מאות אלפי שקלים שכמעט ולא מניבים שום תשואה. אלטרנטיבות ההשקעה המסורתיות שעומדות בפני המשקיעים נראות בדרך כלל יקרות מאוד (אחרי שנים רבות של ריבית אפסית ועליות בלתי פוסקות במחירי הנדל”ן ובמדדי הבורסות) ולכן לאלו מאיתנו שיש בידם הון פנוי נוטים לחפש השקעות אלטרנטיביות. מן הסתם, לאחר ירידות עמוקות בבורסות ובמחירי הנדל”ן נוהר הציבור להשקעות המסורתיות אך כעת זהו אינו המצב ומי שחפץ בתשואה על ההון (ויש רבים כאלו כאמור) יחפשו את ההשקעות האלטרנטיביות.

כשמשקיע מבין שזהו כיוון ההשקעה שהוא מחפש להיות בו הוא נחשף לעולם השקעות מלא ובו אינסוף הצעות. בסופו של תהליך כל משקיע יבין שכדי להצליח בהשקעותיו עליו למקד את החיפוש למיזמים שבהם היזמים והצוות המוביל של המיזם – הם קלף מנצח.

בטוגדר השקעות, השכילו להבין זאת מבעוד מועד וכחלק מתהליך הסינון הקפדני שיעבור כל מיזם טרם הוא יתקבל ויחשף בפלטפורמת הגיוס – הם יבצעו בדיקה אישית של כל אחד מחברי צוות הניהול בכל מיזם, יבדקו את הרקע המקצועי, העסקי והיזמי שלו ובכך יצמצמו משמעותית את הסיכונים לכשל בהשקעות.

 

טוגדר השקעות | השקעה ביזמים | השקעות אלטרנטיביות

תגיות: השקעה במיזמים, קרנות הון סיכון, טוגדר השקעות המונים, חברות הזנק, חברות סטארט אפ, השקעות אלטרנטיביות, עולם ההשקעות, השקעות מסורתיות, מימון המונים, הון סיכון, טוגדר השקעות