Sizer-II Sizer-II נייד

לעיתים נדירות אנו עדים למהפכה שמכניס מוצר חדש לשוק קיים. חברת Sizer מצליחה למדוד את גוף האדם מרחוק, באמצעות הטלפון הנייד, בדיוק של חייט מוכשר וכך הופכת לכלי הכרחי בתעשיית הקניות אונליין.

סוג הנפקה מניות
תחום טכנולוגיה
סכום השקעה מינימלי $25,000

גודל השוק והבעיה

שוק ה-e-commerce צומח בשנים האחרונות בקצב גבוה מאוד ורק בתעשיית האופנה הוא הגיע בשנת 2021 לשווי של 760 מיליארד דולר. במהלך חמש השנים הבאות, קצב הצמיחה השנתי של רכישות אונליין בענף האופנה בלבד יעמוד על 7% ויגיע לטריליון דולר בשנה.

אך לצד הצמיחה המואצת של התחום, תעשיית האופנה סובלת גם מהמגבלות הכרוכות ברכישה מרחוק – כמות הרכישות קטנה בשל העובדה שאנשים לא בטוחים איזו מידה מתאימה להם, ובמקביל כמות ההחזרות של מוצרים בגלל מידה לא מתאימה עומדת על בין 30% ל-40% ונאמדת בעלות של 90 טריליון דולר, הוצאה עצומה עבור המותגים. 

תעשיית האופנה היא גם המזהם השני בחשיבותו בעולם וכמות ההחזרות מחזקת מאוד את מעמדה המפוקפק בתחום (בגלל שינוע כפול, לוגיסטיקה, אריזה חוזרת ועוד). 

הפתרון של Sizer

חברת Sizer הישראלית, פיתחה טכנולוגיה ייחודית שפותרת את אחת הבעיות המרכזיות של לקוחות ושל מותגים אופנה הפועלים אונליין. הטכנולוגיה של sizer מצליחה למדוד את מידות הגוף, כמו חייט מדופלם, בדיוק של 97% – כל זאת דרך מצלמת הטלפון הנייד שיש לכולנו בכיס. 

כל מה שנדרש מהרוכש הוא לעמוד מול המצלמה, להסתובב סביב עצמו ב-360 מעלות ובתוך שניות הוא יקבל את מידות הגוף המדויקות ואת ההתאמה המושלמת, של המוצר שבחר באתר למידותיו. כך, הלקוחות מרגישים בטוחים יותר לבצע את ההזמנה, בידיעה שהבגדים שהזמינו יתאימו וימנעו מהם את תהליך ההחזרה המייגע ועוגמת הנפש בבחירת מידות לא נכונות. 

בחירה חכמה עבור מותגי האופנה

עבור מותגי האופנה, הבחירה ב-Sizer מחזקת את הקשר מול הלקוחות, מכיוון שהיא מספקת להם שירות טוב יותר וביטחון בקנייה. בבדיקה שנעשתה נמצא כי 75% מהרוכשים אמרו שסביר יותר שיבצעו רכישה כאשר יש להם אפשרות לדעת מה המידה המתאימה ביותר עבורם. 

מותגי האופנה חוסכים בזכות Sizer הון שהם היו מוציאים על החזרות והחלפות מידות. עובדה זו, בשילוב עם אחוזי ההמרה של המותגים שעולים פי 2.4 כאשר הם משתמשים בטכנולוגיה של sizer ושווי סל הקניות שעולה ב-25% מעלה באופן משמעותי את הרווחים הפוטנציאליים של מותגי האופנה.

היכולת של Sizer לעזור למותגים להוריד את כמות ההחזרות מיתרגמת בסופו של דבר לא רק בחיסכון בעלויות אלא גם בהפחתה בייצור עודף וזיהום כתוצאה משינוע הלוך חזור של פריטים שאינם מתאימים.

הלבשה תחתונה – הצלחה חסרת תקדים

התאמת מידת החזיה עבור נשים, היא אחת הבעיות הרווחות בתחום ההלבשה התחתונה, כאשר מרבית הנשים כלל לא יודעות מהי המידה המתאימה ביותר עבורן וגם אם יש כזו, היא יכולה להשתנות בין הדגמים ובין חברה לחברה. מדובר על שוק גדול מאוד שנותר ללא מענה יעיל, וודאי לא ברכישה מרחוק. 

הטכנולוגיה של Sizer הצליחה לעשות מהפכה בתחום וכבר עובדת עם כמה מהחברות החזיות הגדולות ביותר בעולם, ביניהן Triumph ו-Wacoal. בפיילוט שנעשה עם Wacoal גברה Sizer על כל המתחרות שלה והציגה עלייה של 300% ברמת הדיוק במידה לעומת הפתרון שהיה קיים קודם. 

בזכות האפליקציה שפיתחה החברה יחד עם Sizer ישנה עלייה ממוצעת של $12 בשווי הרכישות של כל סל קניות וכן 8% רכישות שמתבצעות ישירות מעמוד התאמת המידות. 

תעשיית המדים – ראשונה לזהות 

אחד היתרונות הגדולים והפוטנציאל העסקי הגדול של Sizer מצוי בתעשיית המדים שמגלגלת 68 מיליארד דולר בכל שנה כשהנתונים מראים כי 35% מהעובדים בעולם לובשים מדים לעבודה. מדובר על התעשיות הגדולות ביותר כמו שירותי הרפואה, הצבא, המפעלים ועוד. עד שהגיעה Sizer, תהליכי התאמת המידות לעובדים לקחו בממוצע כ-6 חודשים של מדידות ידניות ובזבוז עצום של משאבי כוח אדם וכסף.

Sizer היתה הראשונה שזיהתה את הפוטנציאל העסקי בשוק המדים ועשתה בו מהפכה של ממש. תהליך התאמת המידות באמצעות הטכנולוגיה של Sizer לוקח דקות ונשלח אוטומטית לגורמים המטפלים בארגון. החברה כבר חתמה על חוזים עם ספקי המדים הגדולים בעולם כמו: Landau, Hunter Apparel, Alsico ועוד. 

הצוות המוביל, פרסים ומשקיעים

בנוסף להיותה של Sizer חברה עם לקוחות גדולים מאוד שכבר משלמים לה כסף, ולקוחות נוספים גדולים איתם היא נמצאת במשא ומתן – חברת Sizer נהנית מצוות מוביל איכותי בעל ניסיון עשיר של עשרות שנים בחברות הגדולות בעולם. 

מנכ”ל החברה, אדם קפלן, כיהן כדירקטור וכיועץ פיננסי בחברות מובילות בתחום ההשקעות וקרנות הגידור כמו   Onyx  וAxentia-. יעל קוכמן, סמנכ”לית הפיתוח העסקי בחברה, היא מובילת תחום טכנולוגיות הריטייל והאופנה בארץ, ועבדה עם מותגי האופנה הגדולים בעולם כמו אסוס, מרקס אנד ספנסר, eBay, אמריקן איגל ועוד. ניקול לויט, סמנכ”לית השיווק של Sizer עבדה בעבר בתפקידי שיווק בכירים בחברות מובילות כמו ל’וריאל העולמית, קוקה-קולה וסודה סטרים. מוטי גוסט, סמנכ״ל הטכנולוגיה מכר בעבר חברת סטרטאפ ל- SAP ואנדריי רובינשטיין המדען הראשי בחברה הוא מומחה בעולמות הבינה המלאכותית והראייה הממוחשבת עם ניסיון בחברות כמו אורבוטק וסמסונג.

החברה קיבלה כ-1.5 מיליון ₪ מהרשות לחדשנות והשקיעה בה קרן  Blue capital ומשקיעים פרטיים אחרים.

Sizer היתה פיינליסטית בתחרות Tech Rocketship Awards Israel 2022 ולאחרונה זכתה בפרס היישום הטוב ביותר של טכנולוגיית חדשנות על ידי איגוד תעשיית הלבוש המקצועי העולמי בע”מ PCIAW®  .

אנחנו פה בשבילך!